Як колектори вибивають борги?
author avatar
Кирилл Молчанов
Эксперт рынка микрокредитов

Як колектори вибивають борги?

Банківським установам абсолютно невигідно містити цілий підрозділ із метою реалізації стягнення заборгованості – з міркувань великих витрат тимчасових і фінансових ресурсів. Саме тому кожна проблемна позика потрапляє у володіння колекторів, які на свій особистий розсуд обирають методи для вирішення непростих грошових ситуацій із клієнтами.

Відповідно до українського законодавства, силові методи використовувати не можна. Тому, для досягнення поставленої мети, вибивають борги колектори, використовуючи два ключові підходи – дружній і агресивний. Розберемо кожен із них детальніше.

Дружній підхід

Для кого розрахований? Для позичальників, які емоційно не готові до серйозних розбирань і потужнього морального тиску. Вони готові вхопитися за першу запропоновану допомогу й скористатися нею повною мірою.

Як колектори вибивають борги в Україні? Колектор довго збирає інформацію про клієнта, вивчаючи його кредитний портфель й особливості життя. Він фіксує список друзів, перелік захоплень, місця й локації для відпочинку, інтереси й хобі, тип покупок і магазини, в яких вони здійснюються. Коли фахівець озброївся повним комплектом даних, він поступово оволодіває довірою людини – спочатку починається розмова на нейтральні теми через соціальні мережі, потім пропонується «дружня» допомогу у вирішенні складної грошової проблеми на найвигідніших умовах. Далі спілкування переходить в оффлайн і особисті зустрічі для обговорення питання.

Яка ступінь ефективності? Низька.

Що робити якщо дзвонять колектори? У даному випадку, необхідно прийняти рішення про доцільність подібного роду співпраці. А може, це дійсно найбільш підходящий варіант швидко закрити питання й більше ніколи про нього не згадувати?

Агресивний підхід

Для кого розрахований? Так як більшість злісних неплатників стикаються з ситуацією заборгованості вже не вперше, вони морально підготовлені до серйозних розборок, тому навряд чи відреагують на дружній підхід у спілкуванні.

Як колектори стягують борги? Агресивний метод комунікації сильно відрізняється від останнього згаданого. Він передбачає ряд жорстких заходів, спрямованих на виведення позичальника на емоції й залякування усіма можливими способами:

  • Колектори погрожують по смс;
  • Дзвінки на особистий номер мобільного телефону й грубе спілкування на тему необхідності виконати свої боргові зобов’язання;
  • Зустріч власника боргу біля під’їзду або роботи з метою провести «виховну» бесіду;
  • Обзвон батьків, родичів, колег, знайомих і друзів для оповіщення про заборгованість їх близької людини й проханням умовити його повернути взяті гроші;
  • Створення написів під балконом житлового будинку з проханням повернути кошти;
  • Вкладання в сусідські двері записок з компрометуючим характером;
  • Передача інформації про статус боржника вчителям дітей у школі, начальникам на роботі, однодумцям за родом інтересів та інше;

Немає нічого, що можуть забрати колектори, але застосування подібних методів роблять життя людини абсолютно нестерпним, і вона рано чи пізно вдається до дій для врегулювання ситуації.

Ступінь результативності. Висока.

Що робити якщо дістають колектори? Для того, щоб зберегти себе і свою сім’ю від нападок колекторів (особливо, якщо для цього немає вагомих причин), необхідно дотримуватися ряду рекомендацій:

  • Якщо можливо, відключайте телефон на ніч і на вихідні дні – саме в цей період часу найбільш гостро сприймається нецензурна лайка, почута в трубці;
  • Не відповідайте, якщо номер, з якого телефонують, не знаходиться в записнику пристроя;
  • Поміняйте номер мобільного, а краще – замініть апарат, щоб не було можливості відстежити контактні дані за параметрами imei-коду;
  • Заблокуйте всі номери, з яких надходять погрози, робіть це відразу з першого дзвінка;
  • Зверніться по допомогу в поліцію і дізнайтеся, які права у колекторів.

Неприємності від колекторів – це завжди довга й дуже виснажлива історія. Так як боротися з колекторами за свої права досить складно, набагато легше передбачити подібну ситуацію й не допустити її появи. Рішення просте – відповідально підходити до відправки запиту на кредитування й вчасно закривати щомісячні платежі.

Залиште свій відгук

Дякуємо за ваш відгук
Відразу після модерації адміністратором сайту, коментар буде опублікований

!!!
Перевірте чи правильно заповнені поля

Ответ пользователю

Ваша оцінка: